Saturday, November 27, 2010

BOSAN...Perlukah???


Ini bukan akulah yang pasti!! hehe.
Kucing ni boring baring gaya meniarap, so, ia pun baring gaya terlentang macam ni.
Tengok keletah kucing ni, buat aku tersenyum sendiri...(teringat arwah tompok, Bob yang berhijrah ke rumah lain, Tuah yang hilang, dan sekarang tinggal si Comot-pendatang asing yang dah bertahun kat rumah aku tu)

***

Kebelakangan ni tak tahu kenapa aku sering habiskan masa bersendirian di bilik.

Online??? Tak jugak...

Berfikir??? Mungkin...dan itulah aku...

Bosan??? hmmm...sangat!!!

***

BOSAN!!!

Perkataan yang aku paling tak suka ada dalam kamus hidup aku.

Tapi aku manusia yang sangat lemah (terutama bila emosi tak stabil).

Aku bosan bila tidak ada masa untuk diri sendiri.

Aku bosan bila diri terkurung padahal aku mahukan sedikit ruang untuk menghirup udara segar dari ruang batu-bata ini.

Aku rindu untuk bersama teman-teman, berborak, bergembira, berprogram bersama masyarakat seperti dulu-dulu..

Aku rindu untuk menikmati keindahan alam, kicauan burung, bunyi unggas,, aku rindu sangat pada semuanya...

TAPI...

Apakan daya..

AMANAH yang tergalas di bahu...

Menyebabkan aku berfikir ribuan kali...

Biarlah kebebasan itu diragut pergi

TAPI, jangan sesekali keIKHLASan ini dicemari...

Aku yang pilih jalan ini...dan

Aku kena REDHO dan SABAR..kerna

Aku PERCAYA Allah Ta'ala telah tentukan yang TERBAIK untukku...

Aku gagahi diri untuk senyum, menikmati hari dengan sebaiknya...

BOSAN...nyahlah kau jauh dariku.

Senyum ('',)


Nota Mimosa:

Kadang-kadang, kita terpaksa mengorbankan kepentingan diri untuk keharmonian dan kesejahteraan orang lain.

Tetapi, berbaloikah???

Hmm..

Sesungguhnya hanya Allah yang Maha Mengetahui yang tersirat dalam hati ini..

Kubersyukur dengan segala nikmat dan rahmatNya,

Suatu hari aku yakin, Allah akan tunjukkan jalanNya.

Aku akan SABAR menanti dalam usaha yang tiada henti.

0 comments: