Saturday, January 30, 2010

ADUHAI GADIS MUSLIMAH....

Aku seorang gadis muslimah
Kamu juga seorang gadis Muslimah
Aku dan kamu menjadi cerminan antara satu sama lain

Aduhai gadis Muslimah
Jika antara kita berkelakuan tidak molek
Ia menjadi fitnah sesama sendiri
Malah ia menjadi fitnah besar terhadap agama kita, Islam yang suci


Aduhai gadis Muslimah
Aku kasihkan kamu kerana Ilahi
Aku tidak mahu kamu dengan dunia kamu sendiri
Dunia yang penuh dengan kemaksiatan
Dunia yang penuh kemungkaran
Dunia yang penuh keji



Aduhai gadis Muslimah
Dalam diri kita punyai satu tempat suci
Mahukah kau tahu???
Mari aku bagitahu
Ianya 'RAHIM'
Kurniaan terbesar Tuhan Ar-Rahim-Yang Maha Pengasih
Tempat awal wujudnya jiwa baru
Hidup dengan hembusan ruh dari Ar-Rahim
Jagalah ia sebaik mungkin
Jangan pernah dicemari dengan zina perbuatan keji


Aduhai gadis Muslimah
Sungguh, kejadian kita sangat indah
Seharusnya keindahah itu dijaga rapi
Dijaga seperti sebuah permata didalam peti besi
Kuncinya hanya dipegang oleh insan lelaki berjiwa murni
Dialah suami yang dijanjikan Ilahi
Pesanku sekali lagi
Jangan biar diri terjebak dengan zina perbuatan keji

Aduhai gadis Muslimah
Aku berdoa di dalam hati
Agar kita semua dipelihara Rabbul'Izzati
Agar diri kita diberkati
Agar diri kita menjadi pelahir satu generasi
Generasi kemudian penyambung warisan Nabi
Membawa panji penyebar Tawhid di segenap pelosok bumi
InsyaAllah





0 comments: