Monday, February 15, 2010

PILIHAN HATI...

Dua tiga hari ini, mindaku sesak memikirkan 'sesuatu' yang sudah lama bertandang. cuma sebelum ini, aku membuat tidak endah. Aku terpaksa membuat pilihan. Katakan 'YA' atau 'TIDAK'. Sungguh, sukar sekali dalam membuat pilihan. Adakah aku berlaku kejam dengan membuatnya ternanti-nanti dengan jawapanku.

Disaat ini, aku buntu. Antara mendahului cita-cita diri atau memilihnya.....Aku terpaksa membuat pilihan. Pilihan yang dapat memberi kebaikan pada diri dan semua. Manakah yang akan menjadi pilihan di hati ini???

Perancangan teliti harus dibuat agar pilihan yang dipilih adalah tepat. Tambahan lagi, ia membabitkan kehidupanku selepas tamat pengajian. Benar, aku sungguh takut untuk membuat pilihan itu. Manakah yang akan menjadi pilihan sanubari???

Apakah pilihan yang terbaik untukku???

Ya Allah, bantulah aku dalam membuat pilihan ini. Sesungguhnya, Engkaulah yang Maha Bijaksana dan Maha Mengetahu segala sesuatu.

Sungguh, seribu kata2 belum mampu untuk kuluahkan sebuah perasaan yang terbuku di hati...

"kamu tak tahu
rasanya hatiku
saat berhadapan kamu
kamu tak bisa
bayangkan rasanya jadi diriku"

3 comments:

Unknown said...

istikharahlah.
dan tanya kepada yang lagi senior. :)

Faridah Mohd Tap said...

T.Kasih...
jawapan dah ada...
ia melibatkan amanah dakwah sebenarnya...
cuma takut je mcm mana komitmen lepas grad ni...

Unknown said...

oh..dah faham da dari tulusan akak kat atas tu..

insyaAllah..HBB.