Tuesday, April 20, 2010

"Apa yang penting?"....KERJASAMA!!!!




Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerna KPIJ berjaya menjayakan Bengkel Kesukarelawan Muda (BEST'10) yang dihadiri seramai 107 pelajar dan ahli KPIJ pada 16-18 April baru-baru ini di Kompleks Belia dan Sukan, Johor Bharu.

KPIJ menggalas amanah yang besar kerana para peserta meletakkan harapan yang tinggi supaya mereka mendapat 'sesuatu' yang bermanfaat daripada program tersebut. Walaupun kekurangan urusetia iaitu seramai 10 orang, dan fasi 10 orang, tetapi semangat kerjasama yang terjalin antara kami membolehkan semua halangan dapat diatasi dengan berkesan. Peserta seramai 107 orang itu dapat dikendalikan dengan baik.

Oleh kerana kekurangan urusetia dan fasi, makanya setiap orang melakukan pelbagai kerja dan tidak terikat dengan tugas masing2. Inilah yang kita mahukan dalam gerakan pelajar Islam, iaitu fleksibiliti dan kerjasama.

Apa-apapun, secara peribadinya, aku ingin ucapkan ribuan tahniah pada semua pimpinan dan ahli KPIJ tegar kerna sanggup mengorbankan masa, tenaga, wang ringgit dan semuanya untuk memastikan BEST'10 ini berjaya walaupun ada segelintirnya sedang menjalani peperiksaan akhir sem. InsyaAllah, semoga semua yang dikorbankan ada nilaian di sisiNya.

***

Nota Mimosa:

"Apa yang penting?"....KERJASAMA!!!!

0 comments: