Thursday, April 22, 2010

PENAT KE BELAJAR???

Semalam, aku menemani seorang sahabat menghantar kad jemputan perkahwinannya di rumah sahabat-sahabat sekampung. Di salah sebuah rumah sahabatku...

"fidah, tak penat ke kamu ni asyik belajar je???"kata ibunya.

"saya suka", balasku ringkas sambil tersenyum.

***

"Ni mesti rajin study ni..tu yang tebal 'spec' tu"..gurau sahabatku yang lain.

***

Nota Mimosa:


Belajar ni tak akan penat kalau seseorang itu cintakan ilmu. Ibu bapa perlu memainkan peranan dalam memberi motivasi kepada anak-anak untuk menimba ilmu kerana hanya pelajaran mampu mengubah diri, keluarga, masyarakat, bangsa, agama seterusnya melahirkan sebuah tamadun yang berilmu dan maju. Wallahu'alam.

p/s:

Nama panggilanku pelbagai..huhu

dirumah...IDA
sahabat-sahabat lama dan satu sekolah...FIDAH
masuk UIAM..jadi FA
ada juga panggil aku FARID...
apa-apapun..AKU TETAP AKU: FARIDAH (YANG TUNGGAL)..

0 comments: