Monday, February 28, 2011

KETIDAK PASTIAN
Semalaman aku tidak dapat tidur. Dalam keadaan resah gelisah, bertahajudlah sumber ketenanganku. Aku tidak tahu kenapa malam itu jiwaku terusik. Aku mohon kekuatan untuk suatu ketidakpastian. Aku mohon cebisan ketabahan untuk menelurusi kehidupan yang penuh misteri. Air mata mengiringi sujud dan doaku.
Lama aku berfikir. Berfikir. Berfikir dan terus berfikir. Kekadang aku buntu. Aku buntu dalam ketidakpastian itu. Namun, dalam ketidakpastian itu, aku punya Dia. Dia tidak pernah meninggalkanku. Allahu Akbar.
***
Kau tempat kumengadu hati
Pemberi segala hidup
Dunia dan seiisinya milikMu
MencintaiMu sejati
Ku manusia yang penuh dosa
Berharap denganMu
Lihat di langit kesempurnaan hadirMu
Kau cinta pertama dalam hidup
Allahu Akbar Maha Besar
MemujaMu begitu indah
Selalu Kau berikan semua
KebesaranMu Tuhan

0 comments: