Monday, March 15, 2010


KOMPUTER AKU MERAJUK!!!



Aku tengah bersedih sebab komputer peneman setia aku dibilik bertahun lamanya rosak @ merajuk malam tadi...nak kena formatlah agaknya tu..Sabar jelah.

Nasib baik masa ia rosak, assignment aku dah siap diedit dan tersimpan di dalam 'pendrive'. Kalau tak, sungguh, dukaku akan berganda-ganda...(Alhamdulillah).

Berbicara mengenai komputer aku tu, mungkin aku yang salah sebab kekadang aku membiarkan sahaja ia terbuka tanpa ditutup. Ia pun seperti manusia juga, ada masa untuk berehat. Tapi, aku kejam dengannya.. maafkan aku komputer...Aku membuatkan kamu merajuk denganku...

Seharian tanpa komputer itu 'on' membuatkan aku rasa kesunyian. Ialah tempat aku menyiapkan tugasan jemaah, mendengar lagu kegemaran, tempat aku meluahkan perasaan, tempat aku bermain games dikala lapang, dan tempat aku membaca...

Ketiadaanmu di saat ini, seperti sebuah kehilangan yang sangat besar. Kau ibarat manusia walapun kau hanya sebuah benda tidak bernyawa...aku akan baikinya sedaya boleh agar kau kembali kesisiku...oh komputerku. aku sayang kamu tahu;)


p/s: hargailah harta benda yang kita ada...

1 comments:

Faridah Mohd Tap said...

Alhamdulillah, komputer aku sudah kembali bernyawa...

terima kasih pada sahabat junior punya roomate..(sape ntah name bro tu) kerana tolong format tanpa caj..

semoga diberkati Allah dunia akhirat