Tuesday, March 9, 2010






Di Atas Sejadah Cinta





Ya Allah,
Aku diduga lagi...
Apakah hikmah disebaliknya???
Aku akan setia menanti
Aku akan setia menunggu
Di Atas Sejadah CintaMu ini
Ya Allah,
Aku sehabis daya mengelak
Tapi tetap juga terjebak
Bukan salahku penyebab kehendak
Bicara pun tidak pernah
Memberi harapan lagilah tidak
Ya Allah
Aku tidak pernah jemu merintih
Agar terlindung dari fitnah duniawi
Aku mengejar cinta-Mu
Aku juga mengejar hati dia yang mencintai-Mu
Tersadung???…belum lagi..
Kau tetapkanlah hatiku
Supaya tidak tewas dengan godaan itu…

Ya Allah
Aku sujud menyembah-Mu
Merayu sebuah jawapan dalam kekalutan
Kaulah yang memahamiku
Bertambah keyakinan jantung kehidupan
Mendamba sebuah keredhoan dari-Mu
Agar langkah tidak kekacauan
Penyebab ketewasan

Ya Allah,
Berikanlah aku petunjuk-Mu
Aku merayu…
Aku merayu…
Aku merayu…padaMu
Peliharalah aku dari cinta ternoda

Ya Allah,
Ku tadahkan tangan ini
Bermunajat dalam kesamaran
Agar keputusan dibuat tidak melukakan
Kerana aku sudah tidak sanggup lagi…
Jatuh air mataku membasahi sejadah cinta ini
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha mengetahui segala rahsia hati ini…
“Ya Allah sesungguhnya aku mohon kepada-Mu, pilihkanlah bagiku mana yang baik bagiku menurut ilmu-Mu dan aku mohon kepada-Mu, dan aku mohon dengan kurnia-Mu yang besar, kerana Engkaulah yang besar, kerana Engkaulah yang sanggup. Engkaulah yang mengetahui sedangkan aku tiada mengetahui dan Engkaulah yang mengetahui perkara ini baik bagiku dalam urusan agamaku dan penghidupanku serta urusanku, maka takdirkanlah ia untukku dan mudahkanlah ia bagiku, serta berkatilah bagiku didalamnya. Tetapi jika Engkau ketahui bahawa perkara itu buruk bagiku dalam agamaku dan penghidupanku serta akibat urusanku, maka hindarkanlah ia bagiku dan jauhkan pula aku daripadanya. Dan taqdirkanlah kebaikan bagiku di mana saja adanya lalu jadikanlah hatiku meredhoinya.”



0 comments: